Experienta Bravo,ai stil!

To top
27 Jun

Travel with me: Maroc

Anul  trecut, in luna noiembrie, am pasit pentru prima oara pe vechiul continent african. Totul a inceput intr-o caniculara zi de iulie, cand prietenii, nostri buni, Lorena si Constantin ne-au propus pentru toamna ce avea sa vina, o excursie in Maroc. Recunosc, totul a inceput ca un pariu, dar s-a transformat intr-o dorinta, iar eu imi doream de mult timp sa vizitez o tara musulmana.

Noi am organizat totul pe cont propriu, dar exista numeroase agentii care ofera vacante in Maroc la preturi foarte avantajoase.

Marrakesh – orasul haosului

Photo Credit: Lindsay Jubec

Am ajuns in Marrakesh pe 29 octombrie dimineata, obositi dupa doua zboruri, cu o escala in Londra.  Noi am zburat cu Ryanair si, recunosc, au fost doua zboruri ok, avand in vedere ca eu sunt ingrozita de zborul cu avionul. Va dati seama ca eram obositi, iar singurul lucru la care ne gandeam era un dus fierbinte si un somn lung, dar nu puteam rata o zi in agitatul oras. Ne-am decis sa mergem sa mancam si sa vizitam celebra piata Jemaa el-Fna Am iesit din riad cu o harta care ne indica drumul pana in piata, dar sunt atatea stradute inguste, iar bazarul este un loc unde este imposibil sa nu te pierzi. Intr-un final, am reusit sa ajungem in piata, unde, pur si simplu, erai atras ca un magnet de agitatia locului, de oamenii care vindeau fructe proaspete, de celebrele cobre dansatoare, recunosc, muream de frica de fiecare data cand treceam pe langa una. Haosul, diferentele culturale, saracia si mai ales aglomeratia, te bulverseaza, dar, in acelasi timp eu, eram fascinata de toate aceste lucruri, imi doream sa vad mai mult, sa simt mai mult si sa traiesc mai mult din ceea ce avea acest oras de oferit.

A doua zi, ne-am trezit dis de dimineata si stiam deja ca nu putem rata celebra gradina Majorelle, cel care a facut-o atat de cunoscut fiind Yves Saint Laurent, care declara candva: “De-a lungul anilor am gasit in gradinile Majorelle o inepuizabila sursa de inspiratie si am visat deseori culorile unice”. Gradina este o oaza de liniste si pace, unde sute de specii de plante te invita sa le admiri si sa te relaxezi la umbra lor. In mijlocul gradinii se afla un muzeu dedicat culturii berberilor, acesta avand o nuanta speciala de albastru, numit de altfel chiar albastru majorelle, aceasta nuanta fiind creata de pictorul Jacques Majorelle, la inceputul secolului al XI-lea, cel care a detinut gradina inaintea ilustrului Yves Saint Laurent.

Incarcati de energie si voie buna, am plecat spre Hotelul Mamounia, un hotel extraordinar, cu o arhitectura remarcabila. Hotelul este enorm, cu diferite resturante, piscina, terenuri de tenis si o curte imensa, plina de plante si flori. Ne-am lasat pierduti in imensitatea si frumosul acestui loc, cred ca doua ore, dupa care, multumiti de ce vazusem in aceasta zi, ne-am intors la riad, unde, acompaniati de un vin rose, ne-am relaxat pe terasa de pe acoperis a riadului.

Photo Credit: Lindsay Jubec

Ultimele doua zile le-am petrecut incercand restaurante noi, vizitand palatul Bahia, care sincer, nu m-a impresionat atat de mult si incercand sa asimilam cat mai mult din frumusetea acestui oras. Marrakesh-ul este un oras uimitor, care are atatea de oferit. Nu ai cum sa nu ramai impresionat de chemarile la rugaciune, este ceva incredibil, pentru ca se aude in orice colt al orasului . Bazarul este enorm, te incanta vizual si sincer nu ai cum sa pleci de acolo fara sa cumperi ceva. In Maroc, ca in orice alta tara musulmana, totul se negociaza, asa ca nu trebuie sa va mire ca puteti cumpara o esarfa care avea pretul initial de 200 de dihami (20 euro) cu doar 50 dihami (5 euro). Ce nu mi-a placut in Maroc? Mancarea! Efectiv am fost apoape vegetariana toata perioada cat am stat acolo, pentru ca au un meniu redus de preparate din care poti alege, iar  in plimbarile din bazar, atunci cand vedeam carne de vanzare atarnata afara la 30 de grade, nu puteam sa comand un preparat cu carne.

Daca as mai merge in Maroc? Cu siguranta! Am ramas fascinata de aceasta tara si m-as intoarce oricand aici, dar cu siguranta, as merge si in alte orase. Marocul are multe de oferit si, sincer, nu are cum sa nu iti placa.

Daca va intereseaza mai mult acest subiect, pot face un articol separat si despre excursia noastra in desertul Sahara.

Va pup cu drag,

Ioana Visanescu

Ioana
2 Comments
  • Anca maria

Buna! Ti am citit articolele de pe blog si as avea o sugestie, acorda mai multa atentie detaliilor si exprimarii. Ai cateva greseli grave de articol, cred ca sunt din neatentie, asa ca ma repet , dupa ce termini articolul, reciteste-l cu atentie sau lasa pe altcineva sa-l citeasca!
    Mult succes in continuare!